Aktualizovali jsme modul Ztráty a nálezy
Děti z přípravné třídy strávily zábavné dopoledne na slavkovském zámku, kde se hravou formou seznámily s jeho historií. Během prohlídky plnily zajímavé úkoly, které je nejen bavily, ale také jim přinesly nové poznatky. Největším zážitkem bylo zkoušení zámeckých kostýmů, které si děti s nadšením užily.
Žaneta Čermáková
Dne 29.4.2025 jsme se s vybranými žákyněmi a žáky naší základní školy vydali na exkurzi do koncentračních táborů u Osvětimi. Prohlídka byla rozdělena do dvou částí: Auschwitz I a Auschwitz-Birkenau. Žáci měli možnost nahlédnout do kruté, avšak bohužel skutečné historie minulého století. Osvětim byla během 2. světové války německý vyhlazovací tábor. Pronásledováni byli především Židé, ale i Romové, sovětští zajatci a také mnozí další. Většina našla svou smrt v plynových komorách. V Osvětimi zahynulo přibližně 1,5 milionů nevinných lidí. Do tábora se vstupuje bránou s nápisem „Arbeit macht frei“ (Práce osvobozuje). Většina tehdejších vězňů netušila, že touto branou zpět nikdy nepůjde, že odsud není návratu… Během prohlídky bývalého koncentračního tábora si člověk uvědomí, že mnohdy řeší úplné malichernosti. Opravdové lidské utrpení se odehrávalo právě tady... V první části nás čekala prohlídka několika baráků a okolí tábora. Pak jsme se podívali na jedinou dochovanou plynovou komoru v areálu. Poté jsme se přesunuli autobusem do několik minut vzdálené druhé části. Auschwitz-Birkenau je rozsáhlý komplex, kde jsme měli příležitost seznámit se s tehdejšími podmínkami. Tam jsme si mohli prohlédnout rozlehlé prostory tábora, rampu, kam přijížděly transporty, a zbytky plynových komor. Atmosféra místa byla hluboce dojemná. Každého nutila k přemýšlení o lidské krutosti. Tato edukativní exkurze nám umožnila si připomenout historii, která by se už nikdy neměla opakovat.
Žáci IX.C, IX.D
V rámci našeho projektu zaměřeného na ekologii a environmentální výchovu jsme pro děti zakoupili housenky motýlů babočky jilmové. Byl nejen zajímavým vzdělávacím zážitkem, ale měl i řadu pozitivních dopadů na životní prostředí a vnímání přírody samotnými žáky. Housenky se v průběhu několika týdnů pod naším pečlivým dohledem zakuklily a proměnily v krásné motýly. Dnes jsme měli možnost zažít vyvrcholení celého projektu – vypustili jsme motýly zpět do přírody, aby mohli pokračovat v přirozeném životním cyklu, např.v opylování květin. Zvýšení počtu opylovačů v krajině pomáhá udržet biologickou rozmanitost, která je klíčová pro zdravé fungování přírodních systémů. Projekt navíc dětem ukázal, že i malé kroky mohou významně ovlivnit krajinu.. Děti byly projektem nadšené – každý den sledovaly pokrok svých housenek, pečlivě si zapisovaly změny a těšily se na každou fázi jejich proměny. Samotné vypouštění motýlů pro ně bylo velkým zážitkem ! Pro mnohé to byla první blízká zkušenost s přírodou, která v nich může probudit dlouhodobý zájem o ochranu životního prostředí a podporu udržitelného způsobu života. Projekt tak nejen obohatil naši výuku, ale také zasel semínko lásky a úcty k přírodě, které může v dětech růst po celý jejich život.
Petr Líznar
Na přelomu dubna a května měli možnost naši žáci 9. tříd navštívit rodinnou firmu Liko-s. V rámci předmětu Volba povolání jim firmu osobně představil sám majitel. Pan Libor Musil si s žáky povídal o tom, jak funguje oběh vody v přírodě a jak důležitou roli hrají v našem životě stromy. Bavili se také o tom, že je nutné změnit naše myšlení, abychom začali sloužit přírodě a proč bychom měli domy zabalit do zelených střech a fasád. Poté si slovo vzala paní účetní a velmi zajímavou přednáškou žákům vysvětlila, co se skrývá za slovem finanční gramotnost. Tímto děkujeme rodinné firmě Liko-s za velmi zajímavé povídání.
Mgr. Petra Sokolová
I my dospělí si klademe otázku:" Co je to štěstí?" Někdy na to zapomínáme nebo si to připomeneme například známou knihou Paula Wazlawika, ve které se možná najdeme. O to důležitější je, jak a kdy vnímají pocit štěstí dnešní děti... V průběhu programu se na chvíli zastavil čas všedního dne a vznikl prostor se zamyslet. Co je to vlastně štěstí, jak a kde ho najít? S radostí jsem viděla zářící oči dětí, pro které je štěstí obejmout svého pejska, dát pusu mamince a tatínkovi, pohladit sourozence, zahrát si s kamarádem fotbal. Také mě nutí se zamyslet nad tím, že současné děti zažívají pocit štěstí většinou jen při hrách na mobilu nebo nakupování dárků. Jednou jsem četla citát, který mi utkvěl v paměti: "Byl jsem šťastný... a nevěděl jsem o tom." Možná je tento "domácí úkol" na každý den velmi smysluplný: " Najdi každý den něco, co ti udělá radost." Děti se výukového programu zúčastnily opravdu aktivně. Líbilo se jim povídání a hry, které byly jeho součástí.
Radmila Sitzler
V úterý 14. května proběhl na ZŠ Komenského Slavkov u Brna “Sportovní den“, který nabídl pestrý program plný pohybu a zábavy. Každá třída měla svůj vlastní okruh, který musela projít, a na jednotlivých stanovištích čekaly na žáky rozmanité disciplíny. Kromě tradičních štafet nebo střelby ze vzduchovky si žáci mohli vyzkoušet i zdravovědu nebo chůzi po slackline, což mnohé z nich opravdu nadchlo. Soutěžily mezi sebou celé ročníky a každý se snažil podat co nejlepší výkon. Slunečné počasí dodalo akci skvělou atmosféru a celý den se nesl ve znamení pohybu a týmové spolupráce.
Daniela Martínková
Ve dnech 12. a 13. května se na naší škole uskutečnila krásná dobročinná akce s názvem „Hračka pro radost“. Cílem sbírky bylo shromáždit hračky, které už dětem doma neslouží, ale mohou udělat radost někomu jinému. Tuto sbírku si sami navrhli a zorganizovali naši žáci v rámci žákovského parlamentu. Společně se dohodli, že chtějí pomoci druhým, a pustili se do práce – sami kontaktovali vybrané organizace, zjistili, které by o hračky měly zájem, a také jaké konkrétní věci by dětem udělaly největší radost. Všechny darované hračky budou předány dětem v Nemocnici v Kyjově, Klokánku a Chovánku v Brně. Díky štědrosti žáků, rodičů a zaměstnanců školy se během dvou dnů nasbíralo velké množství krásných, čistých a zachovalých hraček. Společenské hry, knihy, omalovánky, stavebnice – všechny tyto dary nyní poputují k dětem, kterým vykouzlí úsměv na tváři. Velké poděkování patří všem, kteří se do sbírky zapojili, a především našim iniciativním žákům, kteří celý projekt vymysleli a dotáhli do konce. Dokázali, že solidarita, empatie a ochota pomáhat nejsou jen prázdná slova, ale skutečné hodnoty, které mohou měnit svět k lepšímu. Děkujeme, že pomáháte s námi!
Zlata Jandorová
Naši žáci se zúčastnili 25.4.2025 matematické soutěže škol Slavkovska, kterou pořádal MAP IV rozvoje vzdělávání v ORP Slavkov u Brna CZ.02.02.XX/00/23_017/0008321 ve spolupráci s Papouščí zoologickou zahradou v Bošovicích. Počítání s papoušky bylo určeno žákům 3. – 6. ročníků z okolních škol a škol Slavkova (celkem 538 žáků), kteří prokázali logické myšlení a aplikaci početních operací. Žáci Komeňáku byli velmi úspěšní, neboť získali medailová umístění ve všech kategoriích. Nejúspěšnějším řešitelem byl E. Matýsek z 6. ročníku, který obsadil 1. místo. Stejného výsledku dosáhli žáci 3. ročníku: T. Hanák, D. Mikulka, V. Nezhyba a S. Doušková. Všem úspěšným řešitelům gratulujeme a těšíme se na další ročník. Také děkujeme papouščí zoologické zahradě za hodnotné ceny.
Markéta Matyášová
Ve čtvrtek 24. dubna se zájemci z řad 6. a 7. ročníků vydali za kulturou do divadla Radost v Brně. Cílem byla divadelní adaptace známého románu švédské autorky Astrid Lindgrenové – Ronja, dcera loupežníka. Představení nás zavedlo do kouzelného lesa plného bájných bytostí, napětí i humoru. Hlavní hrdinka Ronja, dcera loupežnického vůdce, prochází dobrodružnou cestou dospívání, přátelství i hledání vlastní cesty. Výprava, herecké výkony i originální scéna zanechaly v dětech silný zážitek.
Markéta Komárková
V rámci Mezinárodního týdne kompostování jsme se s dětmi vydali na exkurzi do kompostárny ve Slavkově u Brna. Cílem této návštěvy bylo nejen seznámit se s procesem kompostování, ale také pochopit, jaký význam má tento způsob nakládání s bioodpadem pro přírodu i každodenní život. Už při příjezdu nás mile přivítal pan Lánský, který nás provedl celým areálem a poutavě vysvětlil, jak to v kompostárně chodí. Děti měly možnost vidět, jak se z organického odpadu – například ze zbytků ovoce, zeleniny, trávy či listí – postupně stává kvalitní kompost. Největší pozornost vzbudily obrovské hromady bioodpadu, které se pravidelně obracejí a zvlhčují, aby správně probíhal rozkladný proces. Děti se dozvěděly, jak důležitá je správná rovnováha mezi uhlíkatými a dusíkatými materiály, a jak celý proces ovlivňuje teplota i vlhkost. Kompostování je nejen ekologické, ale i velmi užitečné. Snižuje množství odpadu, který by jinak skončil na skládkách, a zároveň vzniká přírodní hnojivo, které obohacuje půdu a podporuje zdravý růst rostlin. Děti si uvědomily, že i ony doma mohou pomoci tím, že budou třídit bioodpad nebo si založí malý kompostér na zahradě či na balkoně. Exkurze byla pro děti velmi přínosná – nejen že se dozvěděly spoustu nových informací, ale zároveň si odnesly praktické zkušenosti a inspiraci, jak mohou přírodě pomáhat i ony samy. Celý program byl veden zábavnou formou, nechyběly ani názorné ukázky a experimenty, které děti motivovaly k aktivnímu zapojení. Závěrem lze říci, že návštěva kompostárny byla skvělým zpestřením výuky a zároveň důležitým krokem ke zvýšení ekologického povědomí. Děti odcházely nadšené s hlavou plnou nápadů a s pocitem, že i malý krok může mít velký význam pro naši planetu.
Mgr. Líznar Petr
Studijní výlet třídy 8.D ZŠ Komenského se nesl v duchu poznávání historie i současnosti naší republiky. Hlavním cílem výpravy byla návštěva Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR, kterou pro žáky zajistil a pomohl zorganizovat pan poslanec Zborovský. Exkurze nabídla žákům jedinečný pohled do zákulisí politického dění. Navštívili poslanecké kluby dvou politických stran, prohlédli si jednací sál a samozřejmě neodolali společné fotografii přímo z místa, kde se tvoří zákony.
Výlet byl také spojen s prohlídkou nejvýznamnějších historických památek Prahy. Žáci se prošli Královskými zahradami, navštívili Pražský hrad, přešli Karlův most a obdivovali Staroměstské náměstí s orlojem i sochou Jana Husa. Putování zakončili na Václavském náměstí, kde měli možnost nahlédnout do pulzujícího centra hlavního města.
Výlet rozšířil obzory v oblasti historie a občanské výchovy. Přinesl spoustu zážitků, na které budou žáci ještě dlouho vzpomínat.
Mgr. Martin Bauer
Jaké nástrahy nás čekají na internetu? Na tuto otázku odpověděla por. Mgr. Alice Musilová z krajského ředitelství policie jihomoravského kraje na přednášce, kterého se zúčastnili žáci 3.ročníků. Internet přirovnala k ohni, který je dobrý sluha, ale zlý pán. Vysvětlila dětem, že na internetu na ně číhá spousta nebezpečí, jak takové situace rozpoznat a jak se zachovat, popřípadě kde vyhledat pomoc.
Mgr. Hana Bohdálková
Aktualizovali jsme modul Ztráty a nálezy
Aktualizovali jsme modul Ztráty a nálezy
Do fotoalba byla přidána nová galerie Projektový den 5. tříd - V hlavní roli voda.
Aktualizovali jsme modul Ztráty a nálezy
Ve středu 16.4.2025 odpoledne se v DDM Bučovice konalo okrskové kolo soutěže ve zpěvu lidových písní Zazpívej, slavíčku, kterého se od nás ze školy zúčastnilo 9 žákyň. V 1.kategorii (1.-3.třída) se na 3.místě umístila žákyně 1.A Amélie Partyková. V druhé kategorii (4.-6.třída) zvítězila Emily Partyková (4.C), druhé místo získala Amelie Jane Nováček (5.C) a 3.místo Zuzana Mrázková (6.B). I ve 3. kategorii (7.-9.třída) dosáhly žákyně skvělých výsledků. 1.místo – Klára Formanová (8.D), 2. místo – Lydie Maláčová (9.D), 3.místo – Vendula Machálková (9.D). Děkujeme všem děvčatům za výbornou reprezentaci naší školy a přejeme mnoho štěstí v okresním kole, které se koná 14.5.2025 v Bučovicích.
Mgr. Hana Bohdálková
Aktualizovali jsme modul Ztráty a nálezy
Ve školním roce 2025/2026 budou otevřeny 3 první třídy,
Maximální počet žáků v jedné třídě bude 25
(počet může být snížen v případě přijetí dětí se SVP)
Datum: 22. dubna 2025
Čas: 14.00 – 17.00 hodin
Povinnost přijít k zápisu
Rodiče přinesou k zápisu
Žádost o odklad
K odkladu školní docházky je nutná písemná žádost rodičů adresovaná ředitelství školy. Přílohou žádosti musí být:
Kritéria pro přijetí
Losování proběhne za účasti dvou členů školské rady. Losovat se budou registrační čísla, která byla dětem přidělena při zápisu do ZŠ. Vlastní losování provede zástupce vedení školy. O výsledku losování bude proveden zápis.
Pozn.: U cizinců se za trvalý pobyt považuje též vízum s délkou pobytu nad 90 dnů nebo povolení k dlouhodobému pobytu.
Organizace zápisu
Formální část
Zákonný zástupce předloží žádost o přijetí žáka do školy (o odklad školní docházky), rodný list dítěte a svůj platný občanský průkaz nebo pas. Pokud není žadatel zákonným zástupcem, předloží navíc plnou moc s oprávněním dítě zastupovat. Po předložení dokladů obdrží zástupce registrační číslo.
Motivační část (nepovinná)
Pohovor pedagoga 1. stupně s dítětem za přítomnosti zákonného zástupce.
Přípravná třída
Přípravná třída bude otevřena, pokud bude k docházce přihlášeno 12–15 dětí.
Žádost o přijetí do přípravné třídy
K přijetí do přípravné třídy je nutná písemná žádost rodičů adresovaná ředitelství školy (formulář je k dispozici na webových stránkách školy). Přílohou žádosti musí být:
Kritéria pro přijetí
Veškeré formuláře jsou vyvěšeny na stránkách školy https://zskomslavkov.edupage.org/
Mgr. Věra Babicová
Ředitelka školy